Actie voor betere werkomstandigheden in Bangladesh, 6 jaar na de verwoestende brand in een kledingfabriek

Woensdag 24 april 2019

De “Schone Kleren Campagne” vraagt samen met actiegroep “AchACT” en 25 andere organisaties op het Muntplein in Brussel aandacht voor de werkomstandigheden in Bangladesh, zes jaar na het instorten van het Rana Plaza-complex. Daarbij kwamen meer dan duizend arbeiders om het leven. De actiegroepen willen laten zien dat na al die tijd nog niet genoeg in de Bengaalse kledingsector is veranderd.

Het is afwachten wat haar actie in ons land en daarbuiten teweeg zal brengen. In de tussentijd kunt u zelf ook al zien of uw kleren wel “schoon zijn” of niet. Het is soms moeilijk te achterhalen, maar met dit trucje kunt u alvast op een andere manier gaan winkelen: u berekent de “cost per wear”.  Hoe dat moet, ziet u hier.

Bron: VRT NWS

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *